نحوه شکرگزاری و انواع آن

نحوه شکرگزاری و انواع آن

ما در شکرگزاری انواعی مختلفی داریم یک مدل قلبی هست یک مدل زبانی و یک مدل عملی هر کدام از اینها را اگر بدانید و نحوه انجامش را بتوانید زندگی تان تغییر می کند پس با انواع شکرگزاری در این مقاله با ما همراه باشید

تمرین شکرگزاری می تواند بازی زندگی را تغییر دهد چون تأثیرات گسترده ای دارد، از بهبود سلامت روانی ما گرفته تا تقویت روابط ما با دیگران. زندگی با شکرگزاری به شما کمک می‌کند تا متوجه پیروزی‌های کوچک شوید،

مانند اتوبوسی که به موقع به ایستگاه می رسد غریبه‌ای در را برای شما نگه می‌دارد، یا وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوید خورشید از پنجره‌تان می‌تابد. هر یک از این لحظات کوچک در کنار هم قرار می گیرند تا شبکه ای از رفاه را ایجاد کنند که به مرور زمان توانایی شما را برای توجه به خوبی ها تقویت می کند.

در این مقاله می خواهیم نحوه شکرگزاری و انواع آن را بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

 

ایجاد ظرفیت برای شکرگزاری کار سختی نیست. فقط تمرین می خواهد. هرچه بیشتر بتوانید توجه خود را به چیزی جلب کنید که برای آن احساس شکرگزاری می کنید، بیشتر متوجه اثرات شکرگزاری می شوید

 

با مشاهدات اولیه کار را شروع کنید. اگر تشکر می کنید به آن فکر کنید. شاید این مورد یک کلمه معمولی برای شما به نظر برسد؟ آیا این یک فکر عجولانه است؟ وقتی در معاملات کوچکی که انجام می دهید  تشکر می کنید چه احساسی دارید؟ آیا استرس دارید و آیا تغییراتی را در خودتان احساس می کنید.

یک مورد را در این خصوص انتخاب کنید. وقتی غریزه گفتن “متشکرم” به وجود آمد، تمام توجهتان به این کلمه باید معطوف باشد. آیا می‌توانید چیزی را که به خاطر آن احساس شکرگزاری می‌کنید، ویا حتی فراتر از آن را نام ببرید. ما می خواهیم نحوه شکرگزاری و انواع آن را بررسی کنیم.

چگونه تمرین شکرگزاری را انجام دهیم؟

رابرت امونز، استادروانشناسی و پژوهشگر شکرگزاری در دانشگاه کالیفرنیاتوضیح می دهد که تمرین شکرگزاری دو جزء کلیدی دارد:

 

ما چیزهای خوبی را که دریافت کرده ایم تأیید می کنیم.

ما نقشی را که دیگران در تأمین زندگی ما با خوبی ایفا می کنند، می پذیریم.

بسیاری از ما می دانیم که بسیار مهم است که از افرادی که به ما کمک می کنند تشکر کنیم، یا در سکوت به چیزهایی که در زندگی برایشان سپاسگزار هستیم، اذعان کنیم. تحقیقات شکرگزاری را با طیف وسیعی از فواید، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود الگوهای خواب، احساس خوش‌بینی و تجربه شادی و لذت بیشتر، مفیدتر و بخشنده‌تر بودن، و احساس تنهایی و انزوا می توان مرتبط دانست.

اگر به این موارد علاقه دارید پس  با تمرین سپاسگزاری شروع کنید.

تمرین شکرگزاری روزانه

تمرین شکرگزاری روزانه

10 راه برای تمرین شکرگزاری روزانه

همانطور که جان کابات زین می گوید: «چیزهای کوچک؟ لحظه های کوچک؟ این موارد تعدادشان کم نیست تشکر کردن، نگه داشتن در برای کسی، این لحظات کوچک می تواند لحن کل روز شما را تغییر دهد.

 

یکی از قوی‌ترین راه‌ها برای بازسازی مغز برای شادی بیشتر و استرس کمتر، تمرکز بر شکرگزاری است. در اینجا 10 راه ساده برای شکرگزاری بیشتر آورده شده است:

یک دفترچه سپاسگزاری را بردارید. تمرین روزانه ای را ایجاد کنید که در آن موهبت ها، لطف، مزایا و چیزهای خوبی را که از آن لذت می برید به خود یادآوری کنید. یادآوری لحظات شکرگزاری مرتبط با رویدادهای معمولی، ویژگی های شخصی شما، یا افراد ارزشمند در زندگی تان به شما این پتانسیل را می دهد که یک موضوع پایدار از شکرگزاری را در زندگی خود بگنجانید.

به یاد آوردن موارد رغبت انگیز و بد برای شکرگزاری در وضعیت فعلی خود، یادآوری دوران سختی که زمانی تجربه کرده اید مفید است. وقتی به یاد می آورید که زندگی در گذشته چقدر دشوار بوده و چقدر پیشرفت کرده اید، تضاد آشکاری را در ذهن خود ایجاد می کنید و این تضاد زمینه مناسبی برای شکرگزاری است.

از خود سه سوال بپرسید با استفاده از این سه سوال در مورد روابط خود با والدین، دوستان، خواهر و برادر، همکاران، فرزندان و شریک زندگی خود فکر کنید. مثلا بگویید که من باعث شدم تا روابطم با افراد خانواده خودم بهتر شده است؟»

شکرگزاری خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. تحقیقات نشان داده است که ابراز شکرگزاری می تواند روابط را تقویت کند. بنابراین دفعه بعد که شریک، دوست یا یکی از اعضای خانواده شما کاری را انجام داد که از آن شکرگزاری می کنید، حتما به آنها اطلاع دهید.

در برخی موارد باید به خودتان بیایید. از طریق حواس خود – توانایی لمس، دیدن، بوییدن، چشیدن و شنیدن  ما  درک می کنیم که انسان بودن به چه معناست و زنده بودن چه معجزه باورنکردنی است. از دریچه سپاسگزاری، بدن انسان نه تنها یک سازه معجزه آسا، بلکه یک هدیه  خداوندی است.

از یادآوری های بصری استفاده کنید. از آنجایی که دو مانع اصلی برای شکرگزاری، فراموشی و فقدان آگاهی ذهنی هستند، یادآوری‌های بصری می‌توانند به عنوان نشانه‌هایی برای تحریک افکار شکرگزاری عمل کنند. اغلب اوقات، بهترین یادآورهای بصری افراد دیگر هستند که به آنها کمک می کنیم.

با خودتان عهد کنید که شکرگزاری را تمرین کنید. تحقیقات نشان می دهد که سوگند خوردن برای انجام یک رفتار، احتمال اجرا شدن آن عمل را افزایش می دهد. بنابراین، نذر شکرگزاری خود را بنویسید، که می تواند به سادگی “من نذر می کنم که نعمت هایم را هر روز بشمارم” باشد، و آن را در جایی قرار دهید که هر روز آن را به شما یادآوری کند.

مراقب زبان خود باشید افراد سپاسگزار سبک زبانی خاصی دارند که از زبان هدیه، بخشنده، نعمت، برکت، ثروت، خوشبختی و فراوانی استفاده می کند. در شکرگزاری، نباید روی میزان خوبی که ذاتاً دارید تمرکز کنید، بلکه باید روی کارهای ذاتی خوبی که دیگران از طرف شما انجام داده اند تمرکز کنید.

شکرگزاری روزانه

باید عمل کنید. حرکات شکرگزاری شامل لبخند زدن، تشکر کردن و نوشتن نامه های سپاسگزاری است. با «انجام حرکات سپاسگزارانه»، احساس شکرگزاری را بیشتر تحریک خواهید کرد.

باید فکر خود را گسترده کنید. اگر می‌خواهید از فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببرید تا ماهیچه‌های شکرگزاری ذهن خود را منعطف کنید، باید خلاقانه به دنبال موقعیت‌ها و شرایط جدیدی باشید که در آن احساس شکرگزاری کنید. لطفاً راه‌های خلاقانه‌ای را که برای کمک به شما در تمرین شکرگزاری پیدا کرده‌اید، به اشتراک بگذارید.

به عنوان مثال می توانید مدیتیشن شکرگزاری را به مدت 5 دقیقه انجام دهید.

حس خودتان را در روز بهتر کنید. در روزهایی که یافتن شکرگزاری دشوار است، با حواس خود هماهنگ شوید. این مراقبه شما را دعوت می کند تا با کاهش سرعت و توجه به آنچه می توانید ببینید، بشنوید، لمس کنید، بو کنید و بچشید، شکرگزاری را پرورش دهید. برای تمرین شکرگزاری لازم نیست چیز خاصی اتفاق بیفتد، شاید به سادگی احساس شکرگزاری برای قهوه صبح خود یا برای یک کتاب خوب باشد. برای شکرگزاری از چیزهای کوچک، این تمرین ساده را کاوش کنید.

برای شکرگزاری نفس کشیدن عمیق را تمرین کنید.. ذهن ما همیشه به راحتی به سمت مشغله ها کشیده می شود. در حالی که تنفس می کنید و توجه خود را به سمت شکرگزاری سوق می دهید، به احساس نفس یا چیزی در بدن توجه ویژه ای داشته باشید.

در مرحله بعد، منظره ای را به خاطر بیاورید که از آن سپاسگزار هستید. در حواس خود حرکت کنید و اگر این را در دسترس دارید، یک چیز را برای شروع پیدا کنید که به خاطر آن شکرگزار هستید  و در زمان واقعی نیز آن وجود دارد. این می تواند یک رنگ، یک سایه، یک شکل، یک حرکت باشد. باید در نظر داشته باشید که هر چیزی که هست باید به خاطر آن شکرگزار باشید.

اکنون به خاطر بویی که حس می کنید شکر گزار باشید. همانطور که به کار با حواس خود ادامه می دهید، اکنون زمانی را اختصاص دهید تا با شکرگزاری از یک بوی خوب مثل عطر ذهن خود را هماهنگ تر نشان دهید. چه چیزی را متوجه می شوید؟ در مورد آن بوی باشکوه یا جالب یا لطیف چه چیزی باعث لبخند زدن شما می شود؟ این می تواند سپاسگزاری برای چیزی آشنا باشد: رایحه ای که آرامش و نشاط را به ارمغان می آورد. یا شاید چیزی باشد که قبلاً هرگز بو نکرده اید، و فقط کنجکاوی شما را تحریک می کند و میت واند روح شما را از بدی های گذشته پاک کند.

وقتی در حرکت هستید به صدای اطراف توجه داشته باشید. با توجه به چیزهایی که وجود دارد توجه خود را به گوش و دنیای صدا معطوف کنید. شاید متوجه شوید که واقعا گوش دادن چه حسی دارد. چند صدا را می توانید متوجه شوید، و آیا از اینکه می توانید صدا را تجربه کنید، سپاسگزار باشید؟ چه چیزی می توانید در مورد این صداها، در دوردست  متوجه شوید؟ شاید بتوانید یک قطعه موسیقی را بنوازید که شما را شاد کند و از اینکه اینقدر در دسترس است سپاسگزار باشید؟ یا شاید صدای خنده کودکان، صدای نفس کشیدن عزیزان، صدای تپش قلب خودتان بتواند حس سپاسگزاری را در شما تقویت کند.

حال به دنیایی می رسیم که در آن باید هر چیزی را لمس کنیم. ما خیلی چیزها را می دانیم که باید  برای لمس آنها سپاسگزار باشیم! اگر کسی در نزدیکی شما است که می توانید بغلش کنید یا می تواند شما را در آغوش بگیرد نیز شامل این مورد می شود، توجه کنید که چگونه این باعث می شود از لذت ارتباط انسانی احساس شکرگزاری کنید. یا شاید یک حیوان خانگی زیبا دارید که می توانید آن را نوازش کنید و در آغوش بگیرید، یا مواردی که بافت گرمی دارند و می توانند به شما این اجازه را دهند تا  به خاطر آنها شکر گزار باشید. اجازه دهید حواس شما شعله شکرگزاری شما باشد چون چیزهای زیادی برای شکرگزاری وجود دارد.

توجه خود را به شکرگزاری به اشیای اطرافتان معطوف کنید. حالا یک لحظه به اطراف نگاه کنید: به پایین نگاه کنید، به بالا نگاه کنید و از این طرف به آن طرف دیگر. به خاطر چیزهایی که دارید شکرگزار باشید. به عنوان مثال وقتی خرید می کنید، خرید شما به صورت بسته بندی در اختیار شما قرار می گیرد. حتی روی بسته بندی نیز بسیار دقت شد تا کالای شما با خیال راحت به دست شما برسد. چه احساسی دارید وقتی به خودتان اجازه می‌دهید از اینکه این همه استعداد برای آسان‌تر کردن زندگی‌تان به کار رفته است سپاسگزار باشید؟

با پایان دادن به این تمرین، این نگرش سپاسگزاری را با خود در ذهن تان به همراه داشته باشید. آخرین نکته در این خصوص این است که چرا از هر کسی که امروز برای شما کاری انجام می دهد تشکر نکنید؟ حتی اگر وظیفه آنها کمک به شما باشد؟ وقتی شکرگزار هستید، وقتی اجازه می‌دهید قلبتان باز شود و پر از شکرگزاری شود، متوجه شوید که شکرگزاری چه احساسی در شما ایجاد می‌کند. نحوه شکرگزاری و انواع آن چیزی است که در ادامه بررسی می شود.

نوشتن روزانه سپاسگزاری

چگونه باید این کار را انجام دهیم

هیچ راه اشتباهی برای نگهداری یک دفتر برای نوشتن  سپاسگزاری وجود ندارد، اما در اینجا چند ایده کلی وجود دارد که  می توانید آنها را انجام دهید.

 

حداکثر پنج چیز را که برای آنها احساس شکرگزاری می کنید بنویسید. این تمرین را فقط درذهن خود انجام ندهید. چیزهایی که فهرست می‌کنید می‌توانند اهمیت نسبتاً کوچکی داشته باشند مثلا به عنوان مثال می توانید به ساندویچی که خوردید اشاره کنید. یا نسبتاً بزرگ  که مثلا یکی از اقوامتان یک بچه سالم به دنیا آورده است. هدف این تمرین این است  که یک رویداد، تجربه، شخص یا چیز خوب در زندگی خود را به خاطر بسپارید ،سپس از احساسات خوب ناشی از آن لذت ببرید.

کارکرد شکرگزاری

 

9 نکته برای نوشتن سپاسگزاری

همانطور که می نویسید، در اینجا 9 نکته مهم وجود دارد:

 

  1. تا آنجا که ممکن است به طور خاص عمل کنید. این مورد برای پرورش شکرگزاری مهم است.  مثلا بگویید «از اینکه سه‌شنبه وقتی مریض بودم همکارانم برایم سوپ آوردند سپاسگزارم» عبارت موثرتر در این حالت این است که  بگویید من از همکارانم سپاسگزار خواهم بود.

 

  1. سعی کنید به عمق مطلب توجه کنید.. توضیح دقیق درباره شخص یا چیز خاصی که برای آن سپاسگزار هستید، مزایای بیشتری نسبت به فهرست سطحی بسیاری از چیزها دارد.

 

  1. به صورت شخصی عمل کنید.. تمرکز بر افرادی که از آنها سپاسگزار هستید تأثیر بیشتری نسبت به تمرکز بر چیزهایی دارد که برای آنها سپاسگزار هستید.

 

  1. سعی کنید همه چیز را در نظر بگیرید. به جای اینکه فقط همه چیزهای خوب را در نظر بگیرید سعی کنید موارد منفی را که باعث شده به سمت موارد مثبت حرکت کنید را نیز در نظر بگیرید.

 

  1. چیزهای خوب را به عنوان “هدیه” ببینید. فکر کردن به چیزهای خوب زندگیتان به عنوان هدایایی از بدیهی در نظر گرفتن آنها محافظت می کند. سعی کنید از هدایایی که دریافت کرده اید لذت ببرید.

 

  1. از شگفتی ها لذت ببرید. سعی کنید وقایعی را که غیرمنتظره یا غافلگیرکننده بودند ثبت کنید، زیرا اینها سطوح قوی تری از شکرگزاری را به دنبال دارند.

 

  1. در صورت تکرار تجدید نظر کنید. نوشتن در مورد برخی از افراد و چیزهای مشابه خوب است، اما در جزئیات جنبه متفاوتی را رعایت نکنید.

 

  1. به طور منظم بنویسید. چه یک روز در میان بنویسید و چه یک بار در هفته، یک زمان منظم را به دفتر خاطرات اختصاص دهید، سپس به این تعهدی که می دهید احترام بگذارید.

 

  1. زیاده روی نکنید. شواهد حاکی از آن است که نوشتن گهگاهی (1 تا 3 بار در هفته) مفیدتر از نوشتن روزانه است. این ممکن است به این دلیل باشد که ما خود را با رویدادهای مثبت وفق می‌دهیم و به زودی نسبت به آنها بی‌حس می‌شویم ، به همین دلیل است که به لذت بردن از شگفتی‌ها کمک می‌کند.

سه نوع شکرگزاری  و تمرین برای توسعه هر کدام از آنها

ایجاد شکرگزاری می تواند برای از بین بردن افسردگی و برای شیرین تر کردن اوقات خوش بسیار قدرتمند عمل کند. در حقیقت، این یکی از ویژگی‌های درونی کلیدی است که یک فرد اگر به شادی علاقه داشته باشد، می‌تواند آنها را در نظر بگیرد.

 

در ادامه مقاله می خواهیم که درباره انواع مختلف شکرگزاری و تمرین‌هایی که برای پرورش هر یک انجام می‌دهیم  بررسی هایی را انجام دهیم که شامل موارد زیر می باشد:

نوشتن شکرگزاری

  1. اتفاقات گذشته

همانطور که از نام آن پیداست، اینها به تجربیات ملموسی اشاره دارند که قبلاً اتفاق افتاده است. آن‌ها می‌توانند تجربیاتی از مدت‌ها قبل باشند، مانند تعطیلاتی که در کودکی به آن رفته‌ایم، یا چیزهای جدیدتر، مانند تعطیلاتی که ماه گذشته رفتیم.

اگرچه، یک اصل مهم که باید بدانیم  هرچی واقعه مورد نظر نزدیکتر باشد بهتر عمل می کند. همچنین نحوه شکرگزاری و انواع آن مهم است.

 

به عبارت دیگر، قوی‌ترین شکرگزاری‌هایی که در گذشته اتفاق افتاده معمولاً آنهایی هستند که اخیراً رخ داده‌اند. به نوبه خود، در اینجا یک تمرین روزانه نسبتاً رایج وجود دارد که به نظر ما می تواند بسیار نیز مفید باشد.

 

در طول خوردن یک شام  یا اگر اتفاقی با یکی از بهترین دوستانم برخورد داشته  باشم، این سوال را بررسی می‌کنم:

 

که سه اتفاقی که امروز برای من رخ داده اند و به خاطر آن ها شکرگزارم چه هستند. و باید بدانم که نحوه شکرگزاری و انواع آن مهم است

 

این سه چیز می تواند به سادگی صرف ناهار با یک دوست،  روشنایی آفتاب بعد از ظهر یا پختن یک غذا باشد. آنها همچنین می‌توانند بیشتر باشند، مانند: «من بسیار سپاسگزارم که با علی ناهار خوردم، و اینکه چگونه او عمیقاً و دلسوزانه به من گوش داد و به من یادآوری کرد که دوستی چیست.»

 

در حالی که انجام آن توسط خودتان، در افکار یا نوشتار می تواند قدرتمند باشد، ما به طور کلی دریافتیم که اگر بتوانیم آن را با شخص دیگری به اشتراک بگذاریم، حتی اگر فقط از طریق ایمیل آن را به اشتراک بگذاریم می تواند حس شادی زیادی را به ما ارائه دهد.

موارد شکرگزاری

  1. رویدادهای حال حاضر

شکرگزاری هایی که در حال رخ دادن هستند بسیار ساده هستند. وقتی از داستان‌های گذشته و آینده خود خارج می‌شویم متوجه آنها می‌شویم و توجه خود را به اینجا و اکنون جلب می‌کنیم.

 

روش مورد علاقه ما برای تمرین اینها پیاده روی سپاسگزاری است. ما اغلب برای 10 تا 30 دقیقه  باید به حالت قدم زنان برویم و مواردی مثل زیر را به زبان بیاوریم:

 

رنگ آسمان شب

حس سوزن سوزن شدن هوا روی پوستمان

در ختانی که در یک گوشه هستند

خوب بودن هوا

گوش هایی که با آنها صدا را می شنویم

یا اینکه بگوییم:

من از اینکه فصل بهار هستم و زنده ام و می توانم نفس بکشم سپاسگزارم.

این کفش هایی که از پاهای من در برابر سرما محافظت می کند، بسیار بابت آنها سپاسگزارم.

برای من مفید است که واقعاً سپاسگزاری خود را با صدای بلند بیان کنم، حتی اگر این فقط یک زمزمه باشد.

 

با این حال، به صورت شفاهی گفتن نمی تواند نکته ای بسیار کلیدی باشد. آنچه کلیدی است در واقع دریافت حس احساسی برای شکرگزاری خاص است. آن را در بدن و فضای قلب خود باید احساس کنید. بنابراین در حالی که کلمات ضروری نیستند، اکثر مردم متوجه می شوند که به ما کمک می کنند تا به آن فضای احساسی برسیم.

 

روش دیگر برای تمرین شکرگزاری از طریق مراقبه ذهن آگاهی است. اغلب اوقات، زمانی که افراد مراقبه ذهن آگاهی را تمرین می کنند، با نگرش متواضعانه بر نفس، یک مانترا یا برخی از احساسات بدن تمرکز می کنند. آنها خود را طوری تربیت می کنند که به افکار و احساساتشان واکنش نشان ندهند.

 

یک روش جایگزین این است که نگرش شکرگزاری در جلو و مرکز باشد.

 

به عنوان مثال، اگر مدیتیشن نفس عمیق انجام می‌دهید، این می‌تواند به معنای شکرگزاری برای هر دم و بازدم یا احساس شکرگزاری برای هر چیزی مثل  هر صدای بلند، هر فکر بی‌هدف و هر چیز دیگری باشد که مشاهده می‌کنید. دیدن هر اتفاقی، حتی چیزهای دردناک، به عنوان هدیه دیگری از زندگی می تواند در نظر گرفته شود.

 

از طرف دیگر، اگر در حال انجام اسکن بدن خودتان هستیدهستید، می توانید توجه خود را در بدن حرکت دهید و برای هر قسمت احساس شکرگزاری کنید.

موارد شکرگزاری

  1. سپاسگزاری عمیق

این شکرگزاری ها معمولاً از فضای  خاص تری می آیند. آنها چیزهایی نیستند که ما فقط در کنار جاده به آنها توجه کنیم. یکی از بخش های قدرتمند، ارائه  سؤالات متفکرانه است، مانند

 

وقتی در حال حاضر زندگی ام را بررسی می کنم، چه چیزهایی هستند که بیشتر از همه به خاطر آنها سپاسگزارم؟

تنها چیزی که در مورد بهترین دوستم/شغل/مادر/شرایط زندگی/و غیره بیشتر از همه شکرگزاری می کنم چیست؟

اگر بخواهم نامه ای عاشقانه برای زندگی بنویسم، مهمترین چیزهایی که درباره آنها صحبت می کنم چه خواهند بود؟

 

مطمئنا، بزرگترین شکرگزاری شما ممکن است به خاطر شریک زندگی شما باشد، اما مورد خاصی که به خاطرش شکرگزار هستید چیست؟ شاید به طور کلی از زنده بودنتان احساس شکرگزاری می کنید، اما به طور خاص  این امر چه دلیلی دارد

پاداش تمرین بین فردی

در اینجا یکی از بازی های بین فردی  دو نفر را در بر می گیرد که این موارد را شامل می شود. دو نفر باید  با نشستن روبروی یکدیگر و برقراری تماس چشمی موارد زیر را بگویند. نحوه شکرگزاری و انواع آن چیزی قابل بررسی است.

 

شخص الف به شخص ب می گوید: به من بگو چه چیزی را دوست داری”

 

شخص ب پاسخ می دهد: “من عاشق تماشای غروب خورشید بر روی رودخانه هستم.”

 

شخص الف می گوید: “متشکرم.”

 

شخص ب به الف می گوید: به من بگو چه چیزی را دوست داری”

 

شخص الف می گوید: “من دوست دارم با برادرم باشم”

 

شخص ب می گوید، “متشکرم.”

 

شخص الف به ب می گوید: “به من بگو چه چیزی را دوست داری”

 

و به مدت 2-10 دقیقه به همین ترتیب  این امر تکرار می شود.

سپاسگزی عمیق

 

 

کلام آخر

در این مقاله ما نحوه شکرگزاری و انواع آن را بررسی کردیم و جزییاتش را نیز مورد بررسی قرار دادیم. مهمترین مورد در این خصوص این است که شکرگزاری با توجه به انواعی که دارد می تواند تاثیر بسیاری در زندگی ما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
خانه
حساب کاربری من
0
سبد خرید
تمام محصولات
کیف پول من