ساختار و جمله بندی شکرگزاری و بررسی آن

ساختار و جمله بندی شکرگزاری

ساختار و جمله بندی شکرگزاری و بررسی آن

شکرگزاری چیست؟ 10 تعریف

بسیاری از ما با گفتن “متشکرم” به کسی که به ما کمک کرده یا به ما هدیه داده است، شکرگزاری می کنیم. با این حال، از منظر علمی، شکرگزاری فقط یک عمل نیست، بلکه یک احساس مثبت است که در خدمت هدفی بیولوژیکی است.روانشناسی مثبت گرا شکرگزاری را به گونه ای تعریف می کند که دانشمندان می توانند تأثیرات آن را بسنجند، و بنابراین استدلال می کنند که شکرگزاری فراتر از احساس شکرگزاری است: این شکرگزاری عمیق تر از کسی (یا چیزی) است که  اثرات مثبت ماندگاری طولانی تری ایجاد می کند.قبل از ادامه این تعریف، ما 10 تعریف ارائه می کنیم تا زمینه ای فرهنگی برای چگونگی تغییر این کلمه در طول زمان ارائه کنیم. در این مقاله ما قصد داریم ساختار و جمله بندی شکرگزاری را بررسی کنیم پس تا انتها همراه ما باشید.

10 تعریف شکرگزاری

دست ها وقلب – تعریف سپاسگزاری بر اساس فرهنگ لغت نشان می دهد که، شکرگزاری به سادگی «وضعیت سپاسگزار بودن» است.

دانشکده پزشکی هاروارد جزئیات بیشتری را ارائه می دهد و می نویسد که شکرگزاری عبارت است از:

“شکرگزاری از آنچه که یک فرد دریافت می کند، چه محسوس یا ناملموس را شامل می شود. با شکرگزاری، مردم خوبی های زندگی خود را تصدیق می کننددر نتیجه، شکرگزاری همچنین به افراد کمک می کند تا به چیزی بزرگتر از خودشان به عنوان یک فرد متصل شوند. چه به افراد دیگر را شامل می شود، چه طبیعت یا یک قدرت برتر را شامل شود.

این زمینه مفیدتری را فراهم می کند و ما را به تعریف بعدی از سوی محققان روانپزشکی هدایت می کند که شکرگزاری را اینگونه تعریف می کنند:

“شکرگزاری از آنچه برای خود ارزشمند و معنادار است و بیانگر حالت کلی سپاسگزاری و/یا شکرگزاری است”

محققان همچنین این تعریف را ارائه می دهند:

«احساساتی که معمولاً با دریافت مزایای پرهزینه، غیرمنتظره و عمدی برانگیخته می‌شود و تصور می‌شود که نقش کلیدی در تنظیم شروع و حفظ روابط اجتماعی ایفا می‌کند شکرگزاری نامیده می شود». همچنین باید بدانید ساختار و جمله بندی شکرگزاری در این مقاله بررسی می شود که باید در نظر داشته باشید چون مهم است.

تعریف ساده دیگری از شکرگزاری که از تحقیقات روانشناسی بدست می آید این است:

شکرگزاری   “یک احساس اجتماعی که نشان دهنده شناخت ما از کارهایی است که دیگران برای ما انجام داده اند”

این تعریف به این دلیل مهم است که یک عنصر اجتماعی را در تعریف شکرگزاری وارد می کند.جنبه اجتماعی شکرگزاری از این  منظر گفته می شود که «اگر ما کالایی را از طریق مبادله، تلاش یا دستاورد، یا از طریق حق به دست آوریم، معمولاً احساس شکرگزاری نمی کنیم. شکرگزاری احساسی است که ما در پاسخ به دریافت چیزی خوب که سزاوار آن نیستیم احساس می کنیم. تعریف دیگری که بر جنبه اجتماعی آن تأکید دارد  و از سوی محققان روانشناسی اجتماعی آمده است که ادعا می کنند:

شکرگزاری یک احساس مثبت است که می تواند زمانی ایجاد شود که شخص دیگری برای کسی دیگر کاری خاص انجام دهد. یکی از روانشناسان در این حوزه می نویسد:  “شکرگزاری کالایی نیست که در پاسخ به پرداخت تحویل داده شود. این پاسخی است به یک هدیه که معمولا با نوعی سخاوت نیز همراه است. برای درک بیشتر این موضوع  رابرت امونز تعریف تحقیقات روانشناختی خود را در مورد این موضوع ارائه می دهد که سپاسگزاری به این صورت است”  شکرگزاری به عنوان یک احساس، یک فضیلت، یک احساس اخلاقی، یک انگیزه، یک پاسخ مقابله ای، یک مهارت و یک نگرش مفهوم سازی شده است. و همه این موارد را شامل می شود ولی به طور حد اقل می توان گفت که  شکرگزاری یک پاسخ احساسی به یک هدیه است. این شکرگزاری است که پس از بهره مندی از یک عمل نوع دوستانه احساس و شناخته می شود.امونز در مقاله دیگری شکرگزاری را عمیق تر توضیح می دهد. او (و همکارش رابین استرن) می گویند که:  «سپاسگزاری معنایی دوگانه دارد: دنیوی و متعالی. در معنای دنیوی خود شکرگزاری احساسی است که در مبادلات بین فردی زمانی رخ می دهد که فردی به دریافت منفعت ارزشمند از دیگری اذعان کند. شکرگزاری یک حالت شناختی-عاطفی است که معمولاً با این تصور مرتبط است که شخص منافع شخصی دریافت کرده است که عمداً به دنبال آن بوده، و یا سزاوار آن نبوده است، بلکه بیشتر به دلیل نیت خوب شخص دیگری است.

امیدواریم این تعاریف سپاسگزاری زمینه روانشناختی، اجتماعی و مذهبی را برای این احساس مثبت فراهم کند. چه با تمام تعاریف موافق باشید و چه با یکی از آنها موافق باشید، ما اکنون مجهز شده ایم تا نقش مهم آن را در سلامتی و زندگی روزمره خود بررسی کنیم.

به طور خلاصه، شکرگزاری یک احساس مثبت است که پس از بهره مند شدن از نوعی هدیه احساس می شود. همچنین یک احساس اجتماعی است که اغلب به سمت یک شخص (هدیه دهنده) یا نسبت به یک قدرت بالاتر احساس می شود. باید ساختار و جمله بندی شکرگزاری را در این مقاله در نظر بگیریم.

10 تعریف شکرگزاری

مترادف های زیادی برای سپاسگزاری وجود دارد، از جمله:

تصدیق؛

شکرگزاری؛

رحمت؛

برازندگی؛

سپاسگزاری؛

ستایش

به رسمیت شناختن احساسات؛

پاسخگویی به نیازها؛

سپاسگزاری

متضادهای شکرگزاری

متضاد آشکار سپاسگزاری ناسپاسی است، اما متضادهای دیگر عبارتند از:

انتقاد

محکومیت؛

ناسپاسی؛

بسیاری از مردم علیرغم اینکه از یک عمل نوع دوستانه سود می برند، قدردان نیستند. آیا می توانید به زمانی فکر کنید که این احساس را داشته باشید؟ اکثر مردم می توانند این کار را انجام دهند .  ولی این امر تجربه نا خوشایندی به افراد می دهد.

ناسپاسی افراد را از پاداش عاطفی شکرگزاری محروم می‌کند، و این مقاله امیدوار است راه‌های ملموسی برای پرورش حالت شکرگزاری بیشتر ارائه دهد.

دو مرحله شکرگزاری

به گفته دکتر رابرت امونز، احساس شکرگزاری شامل دو مرحله است (2003):

اول اعتراف به موارد خوب  در زندگی است. در حالت سپاسگزاری به زندگی بله می گوییم. ما تأیید می کنیم که در مجموع، زندگی خوب است و دارای عناصری است که ارزش زندگی را دارد و از نظر بافت غنی  می باشد.. اذعان به اینکه چیزی دریافت کرده‌ایم ما را خوشحال می‌کند و این امر تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

ثانیاً، شکرگزاری،  خوبی های زیادی درون خودش دارد.  ما می توانیم از  حیوانات و دنیا سپاسگزار باشیم ولی از خودمان نباشیم. در این مرحله ما خوبی های زندگی خود را تشخیص می دهیم و باید پرسدی از چه کسی باید تشکر کنیم، یعنی چه کسی فداکاری کرد تا ما شاد باشیم را باید به یاد بیاوریم.

دو مرحله شکرگزاری شامل شناخت خوبی های زندگی ماست و سپس اینکه چگونه این خیر و خوبی به ما رسیده است، بسیار اهمیت دارد. با این فرآیند، ما شانس هر چیزی را که زندگی ما و خودمان را بهتر می کند، تشخیص می دهیم. ساختار و جمله بندی شکرگزاری اهمیت دارد.

دو مرحله شکرگزاری

هدف از احساس شکرگزاری

مفهوم سپاسگزاری افراد می توانند از شکرگزاری برای ایجاد روابط اجتماعی جدید یا تقویت روابط فعلی استفاده کنند.از اعمال سپاسگزاری می توان برای عذرخواهی، جبران و کمک به حل مشکلات دیگر استفاده کرد.از طرف دیگر، مردم ممکن است احساس مهربانی کنند زیرا می تواند این امر  یک فرآیند ذاتاً پاداش دهنده باشد. شکرگزاری به خاطر زنده بودن، راهی عالی برای ایجاد انگیزه در خود برای استفاده از روزی که میخواهیم بگذرانیم می باشد. ساختار و جمله بندی شکرگزاری چیزی است که باید بررسی شود.

این ایده که فردا  هنوز معلوم نیست  انگیزه ای قوی برای برخی افراد است تا امروز بهترین خودشان باشند. ساختار شکرگزاری بسیار با اهمیت است.

چرا شکرگزاری کارکرد دارد؟

شکرگزاری یک عمل فداکارانه است. اعمال آن بدون قید و شرط انجام می شود تا فرد اثرات شکرگزاری را حس می کند. معمولا اگر فرد چیزی رایگان بدست آورد بیشتر به خاطر شکرگزاری بوده که اون به خاطر آن انجام داده است.

به عنوان مثال، اگر شخصی غمگین است و شما برای او یادداشت شکرگزاری بنویسید، احتمالاً در ازای این شخص چیزی نخواهید. در عوض، شما ارزش آنها را به آنها یادآوری می کنید و از وجود آنها تشکر می کنید. در حال حاضر، شما منتظر “یادداشت بازگشت” از این شخص  نخواهید بود.

حتی زمانی که انتظار بازگشت نداریم، گاهی اوقات این امر اتفاق می افتد. شکرگزاری می تواند مسری باشد، به نحوی خوب کارکرد داشته باشد. در مثال قبلی، ممکن است زمانی که شما د درجه پایینی قرار داشته باشید، این شخص برای شما یادداشتی نیز بنویسد.

در اینجا دو فرآیند وجود دارد که شکرگزاری می تواند بر آن تأثیر بگذارد.

هدف از احساس شکرگزاری

  1. آزاد کردن احساسات

کاتارسیسیس فرآیندی است که در آن فرد احساسات خوبی خواهد داشت. برای مثال، پس از یک رویداد استرس‌زا یا آسیب‌زا، گریه وسیله‌ای برای چنین رهایی قوی فراهم می‌کند و باعث می‌شود که فعالیت آزاد کردن احساسات انجام شود.  این امر با سپاسگزاری عجین شده است.برای نشان دادن این موضوع، احساس گناه مرتبط با «عدم انجام تعهدات» را در نظر بگیرید. شاید در این موقعیت، از کسانی که ناامیدش کردید، در تلاش برای رهایی از این گناهی که دارید، تشکر کنید.علاوه بر این، افرادی که از دنیا رفتند و دارایی های شان به جا مانده است حس آرامشی را به مالک جدید ارائه دهد که با سپاسگزاری در مورد آن شی و در اصل، آن شخص فکر کنند.استفاده از شکرگزاری به عنوان عامل  آزاد کردن انرژی  عمل می کند، جایی که هر دو طرف در پایان احساس رضایت می کنند. ساخترا شکرگزاری باید در نظر گرفته شود.

آزاد کردن احساسات

  1. عمل متقابل

عمل متقابل به عنوان مفهومی از روانشناسی اجتماعی، مبادله اعمال است.

در این مورد، بحث تبادل احساسات مثبت است. هنگامی که شخصی برای شخص دیگری یک عمل شکرگزاری انجام می دهد، به نوبه خود ممکن است آن شخص انگیزه داشته باشد که برای شخص قبلی کار مهربانانه انجام دهد.تصور کنید با یکی از دوستانتان قهوه یا غذا می خورید، و آنها مؤدبانه می خواهند هزینه سفر را بپردازند. ممکن است در مورد تقسیم صورت‌حساب به این طرف و آن طرف صحبت کنید، اما اگر آنها اصرار کنند احتمالاً احساس شکرگزاری می‌کنید و وظیفه‌ی طولانی‌تری خواهید داشت چون غذایی که خواهید خورد اثرات مثبتی بر روی شما خواهد گذاشت.در اصل، عمل متقابل دقیقاً اینگونه است.

عمل متقابل

صفت یا حالت در شکرگزاری

سپاسگزاری یا به عنوان یک صفت (وضعیت) یا حالت (وجود) در نظر گرفته می شود.

به عنوان یک ویژگی، یک فرد شکرگزاری را به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود انجام می دهد (مک کالو، ایمونز، و تسانگ، 2002) و داشتن شکرگزاری به عنوان یک قدرت شخصیت در نظر گرفته می شود. به عنوان یک ویژگی، شکرگزاری را می توان با تمرین و آگاهی توسعه داد (پترسون و سلیگمن، 2004).هنگامی که یک فرد احساسات غنی را از طرف کسی که برای او ابراز شکرگزاری می کند تجربه می کند، به آن حالت خاص  می گویند (واتکینز، ون گلدر، و فریاس، 2009). شکرگزاری هر دوی اینهاست: یک صفت و یک حالت را در بر می گیرد.حالت سپاسگزار بودن تجربه خوشایندی است که فیلسوفان دوران باستان آن را مطالعه کرده اند. این بخش بعدی زمینه غنی تری را برای چگونگی عملکرد تاریخی این احساس در ذهنیت مردم و جوامع فراهم می کند. ساختار شکرگزاری را باید در نظر بگیریم.

دیدگاه های فلسفی در مورد شکرگزاری

برای حداقل 2000 سال، روشنفکران نقش مهمی را که شکرگزاری در زندگی روزمره ایفا می کند، در نظر گرفته اند.فیلسوفان باستانی و نه چندان باستانی، مانند سیسرو، سنکا و آدام اسمیت، اهمیت شکرگزاری را مورد موعظه قرار دادند (فاکس و همکاران، 2015؛ مک کالو و همکاران، 2002). سیسرو و سنکا شکرگزاری را فضیلتی کلیدی برای هر تمدن موفقی می‌دانستند.برای روشن شدن این موضوع  این فقط فیلسوفان باستانی و تاریخی نیستند که به شکرگزاری به عنوان یک فضیلت علاقه مند بودند. در چند سال اخیر، چندین مقاله شکرگزاری را از دیدگاه روان‌شناختی-فلسفی ترکیبی و همچنین از دیدگاه فلسفی آشکار توصیف می‌کنند (جکسون، 2016؛ کریستجانسون، 2015؛ موران، 2016؛ مورگان و همکاران، 2017).اخیراً، مقاله ای استدلال کرد که باورهای ژان پل سارتر در واقع با جنبش روانشناسی مثبت نوین همسو هستند، زیرا سارتر در مورد شکرگزاری به عنوان یک قدرت شخصیت می نویسد و آن را مورد بررسی قرار می دهد (کواکنبوش و همکاران، 2016).اگر شکرگزاری یک احساس اساسی انسانی است، پس منطقی است که چرا انسان ها هزاران سال است که آن را مطالعه کرده اند. نسل انسان نیز به طرق مختلف از شکرگزاری سود برده است.

دیدگاه های دینی و معنوی در مورد شکرگزاری

جای تعجب نیست که جنبش‌های مذهبی و معنوی شکرگزاری را نیز مورد بررسی قرار داده‌اند. بودیسم تراوادا، مسیحیت، اسلام و یهودیت برخی از ادیان اصلی هستند که در این مورد نوشته شده اند (برکویتز، 2003؛ امونز و کراملر، 2000).از لحاظ تاریخی، بسیاری از ادیان به شدت به شکرگزاری در مورد نیاز به شکرگزاری برای یک قدرت برتر اشاره می کردند. علاوه بر این، مسیحیت، اسلام و یهودیت بر شکرگزاری به عنوان گامی جدایی ناپذیر در مسیر رسیدن به یک زندگی خوب تأکید کردند.برای مثال، در یهودیت، پیروان یهود تشویق می شوند که هر روز را با سپاسگزاری برای بیدار شدن دوباره شروع کنند. برخی از روانشناسان معتقدند که مسیحیت، به عنوان مثالی دیگر، شامل “شکرگزاری از خدا” است که بسیاری از مسیحیان را به هم پیوند می دهد (رابرتس، 1991).از نظر اسلام، هدف از نمازهای پنجگانه، درخواست چیزی از خداوند نیست، بلکه در عوض، سپاسگزاری از خداوند است (امونز و کراملر، 2000). این سه دین نقش بی‌نظیری از سپاسگزاری و در مجموع سپاسگزاری از این وجود و کسی که آن را آفریده است، ارائه می‌کنند.در نوشته‌های قدیمی‌تر بودیسم تراوادا، شکرگزاری تمرین‌کنندگان را به گذشته‌شان متصل می‌کند (برکویتز، 2003). امروزه شکرگزاری و مفهوم کارما نیروی محرکه بودیسم بشردوستانه در چین است (کواه-پیرس، 2014). مانند مسیحیت، اسلام و یهودیت، شکرگزاری نقش منحصر به فردی در بودیسم در تاریخ و در حال حاضر ایفا می کند.چندین مطالعه اخیر رابطه بین شکرگزاری مذهبی (مانند شکرگزاری از یک قدرت بالاتر) و رفاه را بررسی می کنند.این یک حوزه تحقیقاتی در حال رشد در زمینه روانشناسی مثبت است.

دیدگاه‌های روان‌شناختی مدرن درباره شکرگزاری

شکرگزاری و شادی اخیراً، روانشناسی مثبت اندیشی تحقیقاتی را در مورد اهمیت شکرگزاری گسترش داده است که عمدتاً توسط محقق رابرت امونز هدایت می شود.ایمونز  چندین مقاله در مورد روانشناسی شکرگزاری نوشته است که نشان می دهد شکرگزاری بیشتر می تواند منجر به افزایش سطح رفاه شود. برخی از کارهای ایمونز همچنین به طور خاص به شکرگزاری در یک محیط مذهبی می پردازد و نشان می دهد که چگونه احساس شکرگزاری نسبت به یک قدرت بالاتر ممکن است منجر به افزایش سلامت جسمانی شود.در اینجا مروری بر 9 یافته روانشناختی اخیر مربوط به مطالعه شکرگزاری می پردازیم:

  1. افزایش رفاه

ابراز تشکر و شکرگزاری می‌تواند احساس سلامتی شما را بهبود بخشد. افراد سپاسگزار موفق تر هستند و استرس ندارند.علاوه بر این، شکرگزاری به طور معکوس با افسردگی و به طور مثبت با رضایت از زندگی مرتبط است این بدان معنا نیست که “افراد افسرده” باید بیشتر قدردان باشند، زیرا افسردگی یک بیماری بسیار پیچیده است و برای میلیون ها نفر چالش برانگیز است. در عوض، شاید اقدامات سپاسگزاری باید بخشی از  درمان افرادی باشد که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند.ابراز شکرگزاری به افراد کمک می‌کند تا احساسات مثبت بیشتری داشته باشند، تجربیات خوب را گرامی بدارند و عمیق‌تر به آنچه دارند فکر کنند و کمبودها را احساس نکنند. اگر کسی در زندگی شما فداکارانه کاری برای شما انجام می دهد و شما می خواهید شکرگزاری کنید، ممکن است اظهارات متداول تشکر کافی به نظر نرسد. اگر آن شخصزندگی شما را به شیوه ای قدرتمند بهبود بخشیده است، مهم است که رویکردی برای شکرگزاری پیدا کنید که نهایت شکرگزاری شما را با صمیمیت بیان کند.چه برای دوست، همکار، همسایه یا یکی از اعضای خانواده شما، در اینجا چندین راه متفکرانه برای ابراز شکرگزاری از کسانی که باید آن را بشنوند وجود دارد. ساختار شکرگزاری در این امر اهمیت دارد.

افزایش رفاه

-1 کمی اشتیاق نشان دهید

هیچ ایرادی با کمی اغراق وجود ندارد. اگر می‌خواهید بگویید دوست یا خویشاوندتان چقدر تأثیر بر زندگی شما  گذاشته است، ابراز شکرگزاری با اشتیاق بیشتر می‌تواند بر میزان تشکر شما تأکید کند. عباراتی مانند “تو روز من را ساختی!” یا “تو زندگی من را نجات دادی!” قوی تر از تشکر ساده هستند. ساختار و جمله بندی شکرگزاری در این مورد اهمیت دارد

2- دایره لغات خود را تغییر دهید

هنگامی که از شخصی برای چندین چیز تشکر می کنید، باید مطمئن شوید که کلماتی را که برای نشان دادن شکرگزاری خود استفاده می کنید تغییر دهید. ترکیب چند مورد از رایج‌ترین عبارت‌های «متشکرم»، مانند «یک میلیون متشکرم» اثرات مختلفی دارد. من خیلی از شما شکرگزاری می کنم. تو بهترینی. به‌علاوه، تغییر عبارات به شما این امکان را می‌دهد که به طور مکرر تشکر کنید در حالی که طبیعی به نظر می‌رسد.

3- خواسته تان را به طور دقیق بنویسید

چه چیزی باعث می شود از خواهرتان، یا استادتان یا بهترین دوستتان تشکر ویژه ای داشته باشید؟ وقتی در حال ابراز شکرگزاری هستید، مشخص کردن آن بسیار آسان است – تنها کاری که باید انجام دهید این است که “برای” را به انتهای عبارت اولیه خود اضافه کنید. مثلا:

از شما متشکرم . .

من از شما شکرگزاری می کنم. . .

من از شما سپاسگزارم. . .

نام بردن از چیزی که واقعاً به خاطر آن سپاسگزار هستید، روشی قدرتمند برای برقراری ارتباط با دوست، عضو خانواده یا همکارتان است که برای شما بسیار خاص است.

خواسته تان را به طور دقیق بنویسید

4- چیزی که به خاطر آن سپاسگزار هستید را به صورت عمومی اعلام کنید.

اگر معمولاً با پیامک یا تماس شکرگزاری می کنید، چرا قالب معمول خود را تغییر نمی دهید و پیام را عمومی نمی کنید؟ فرمت های زیادی برای ابراز شکرگزاری وجود دارد که سخنان شما را بیشتر به یک بخش منحصر به فرد تبدیل می کند. فرقی نمی‌کند در یک کانال شکرگزاری تا نرا فریاد بزنید. می توانید به خاطر برخی اتفاقات خوب از طریق پست اینستاگرام از افرادی که باعث آن شده اند تشکر کنید. حتی می توانید از طریق دایرکت این کار را انجام دهید.

5- لیستی از چیزهای مورد علاقه خود را در مورد آنها به اشتراک بگذارید

در این خصوص می توانید از خودتان بپرسید که دوستان حامی شما چه ویژگی هایی دارند؟ آیا آنها سخاوتمند هستند؟ در کارهایشان صادق هستند؟ کسی را قضاوت نمی کنند.؟ شاید آنها شنوندگان عالی یا بسیار تشویق کننده باشند. هر کدام از ویژگی‌هایی را که نشان می‌دهند که باعث می‌شود از آنها بیشتر شکرگزاری کنید، به آنها بگویید! نوشتن فهرستی از ویژگی‌هایی که بیشتر در مورد آن‌ها تحسین می‌کنید در ایمیل یا به اشتراک گذاشتن آن‌ها در یک پیام متنی، حمایت آن‌ها را به گونه‌ای تأیید می‌کند که تمامی موارد را به صورت شخصی احساس می کنند. ساختارو جمله بندی شکرگزاری در این امر مهم است.

6- برایشان نامه ای دست نویس بنویسید

در دنیای امروزی که اولین ارتباطات، دیجیتالی است، یادداشت دست نویس یک هدیه واقعی است. نوشتن بر روی کاغذ بیشتر از ایمیل یا متن احساس را در فرد بیشتر می کند- شاید به این دلیل که این عمل فیزیکی است و می تواند برای همیشه نمایش داده یا ذخیره شود اهمیت بسیاری دارد. مردم می‌دانند که وقت گذاشتن برای نشستن و نوشتن یادداشت تشکر کاملاً معنادار است و به همین دلیل برای ابراز شکرگزاری شما ارزش بیشتری قائل خواهند شد. پس باید ساختار و جمله بندی شکرگزاری را در این خصوص در نظر بگیریم.

7- آنها را تشویق کنید

در حالی که تشویق معمولاً با کمک به کسی که خود را باور کند یا اعتماد به نفس خود را افزایش دهد همراه است، می تواند به شکل تأیید نیز باشد. بعد از اینکه همسایه‌تان با کوتاه کردن بوته‌ای که حیاط‌های شما را از هم جدا می‌کند غافلگیرتان کرد، به آنها بگویید چه کار بزرگی انجام داده‌اند. تشویق همچنین می تواند شامل عباراتی مانند باشد که انگیزه فرد را بیشتر می کند.

8- به طور عمیق کارتان را انجام دهید

گاهی اوقات ممکن است کلمات برای بیان میزان تشکر شما کافی به نظر نرسند. این زمانی است که انتخاب عبارتی که شکرگزاری عمیق‌تری از فرد و اعمالش نشان می‌دهد بسیار مهم است. مطمئن شوید که از این عبارات عمیق و احساسی فقط زمانی استفاده کنید که واقعاً فرد شایستگی آن را دارد تا آن شخص  نتواند صداقت شما را زیر سوال نبرد. با لحنی که متفکرانه  می توانید جملات زیر را بیان کنید. باید بدانید که ساختار و جمله بندی شکرگزاری در این مورد اهمیت دارد.

من نمی توانم به اندازه کافی از شما تشکر کنم.

کلمات نمی توانند بیان کنند که چقدر برای من مهم هستید.

من از شما بیشتر از آنچه که هرگز نمی دانید سپاسگزارم.

من تا ابد سپاسگزارم

من از شما به طور عمیق تشکر می کنم

حمایت و لطف شما را هرگز فراموش نمی کنم.

شکرگزاری کردن یکی از ساده ترین و در عین حال قدرتمندترین کارهایی است که می توانیم برای یکدیگر انجام دهیم. برای اینکه مطمئن شوید شکرگزاری که در ازای آن ابراز می‌کنید شایسته عمل است، از هر یک از این راه‌های خلاقانه استفاده کنید تا نشان دهید واقعاً سپاسگزار هستید و مطمئن شوید که پیام شما عمیقاً توسط فرد مقابل تان احساس می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله ما ساختار و جمله بندی شکرگزاری را بررسی کردیم و جزییاتش را نیزمورد بررسی قرار دادیم. باید در نظر داشته باشید که شکرگزاری با توجه به ساختاری که دارد می تواند بر زندگی ما تاثیر داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
خانه
حساب کاربری من
0
سبد خرید
تمام محصولات
کیف پول من